idag ler världen mot mig!

Jag var och storhandlade för första gången till mig själv idag. Det var något jag sett fram emot länge. Gå runt i affären och planera måltider för lång tid framåt! Gick nog runt i typ en och en halv timme och mös, inte ens särskilt jobbigt för det fina med att ha vagn är att man kan sätta fart och åka på vagnen.

Det hela kalaset gick på nästan 500 kronor. Låter väldigt mycket men nu ska jag inte behöva laga mer mat på flera veckor förutom färskvaror som typ, mjölk, som vi redan talat om. Dessutom så köpte jag nästan bara ekologiskt vilket fick mig att känna mig mycket bra inombords. Sen när jag skulle stå i kön så lät jag en dam gå före mig för hon hade mycket mindre varor än mig och väl framme i kön så upplyste flickan i kassan mig om att kålroten jag tänkte köpa var dålig och att hon inte ville sälja den. Fint va? Hon kunde bara ha skitit i vad jag köpte men istället så sa hon "människor måste ju vara snälla till varandra" "Det har du så rätt i" sa jag och log sådär förståndigt.

Sen cyklade jag hem som en solstråle och mötte Max som ville dricka öl i "min" lägenhet. Han trodde att det var en kines som kom cyklande och ville inte hälsa först. Sen såg han att det var jag och ville fortfarande inte hälsa. Men inte drog det ner mitt humör. Icke! Idag mår jag finemang! Dessutom så är min röst tillbaka. Tralalala!



Postat av: Jen

Du har med VILJE gömt undan denna blogg för mig! Fyyyy!

2009-06-07 @ 17:53:47
URL: http://jennicalouise.blogg.se.

Kommentera mera:

Jag heter:
Glöm mig inte.

Min epost är: (hemlig)

Jag har en blogg också:

Erika, detta är vad jag vill säga dig:

Trackback
RSS 2.0