dovelove.

Nyss, när jag satt och blickade ut över gården medans jag väntade på att majskolven skulle koka klart, så upptäkte jag ett litet gäng duvor ha trekant. Kändes lite genant att titta på men jag kunde inte låta bli att undra hur det skulle gå. Det var tydligen två hannar och båda försökte hoppa upp på honduvan samtidigt som hela gänget guppade på huvudet upp och ner sådär som fåglar gör när det vankas samlag. Honduvan verkade inte det minsta besvärad över att ha två hannar bakom sig som båda var lika angelägna om att sätta på henne.

Höll på att skriva "jag förstår henne" men ni förstår väl att det låter lite slampigt och ohyfsat.

Tänk om det hade gått till så i människovärlden. Hur hade det sett ut?


Kommentera mera:

Jag heter:
Glöm mig inte.

Min epost är: (hemlig)

Jag har en blogg också:

Erika, detta är vad jag vill säga dig:

Trackback
RSS 2.0