20års-helgen!

Idag är det fredag och det innebär att min helg har påbörjats!

Klockan plötsligt halv tre och jag har nog haft världens längsta men ändå bästa dag. Jobbade lunch med lagom mycket att göra hela tiden, sprang till tåget för att åka mot Tomelilla där det skulle festfixas. Runt halv sju anlände släkten och sen var det kalas som hette duga. Mamma hade verkligen överträffat sig själv med cateringmaten och jag var så mätt att jag ville dö. Men då var det lagom att ha jordgubbar med glass och efter det så tyckte vi att det var lagom med den sjukaste chokladtårtan genom tiderna. (Den ska jag ta med mig till Malmö och äta till frukost imorgon. Det får man när man bor ensam!) Mamma höll till och med ett litet sentimentalt tal om hur jag blivit stor och så sjöng de "ja må hon leva". Det var riktigt fint.

Nu har jag hållit på att försöka packa ihop hela mitt rum så att vi kan ta med det sista till Malmö så att jag kan flytta in ordentligt. Det känns som ett omöjligt projekt för jag har 1000 lådor som jag verkligen aldrig har rensat i. Jag är verkligen sån som inte kan slänga någonting utan sitter där med den gamla målarboken i handen och tänker "hmm, det kan vara kul att ha någongång i framtiden - kanske till mina barn" och så sparar jag det. Trots att en målarbok kostar runt 10 kronor och jag har svårt för att tänka mig att någon av mina barn kommer vilja måla mina teckningar. De kommer framförallt inte varför de ska måla en mus med kläder och en anka med sjömansdräkt "vem fan är de?" kommer de tänka och välja sina robotteckningar framför musse och kalle. Jävla snorungar.

Usch, jag måste verkligen sova. Ska köra om 6 timmar och jag fattar INTE hur vi ska få plats med allt. Jag fattar INTE!

Nej, vet ni vad! Jag orkar inte läsa igenom vad jag skrivit så det får stå som det står.


Kommentera mera:

Jag heter:
Glöm mig inte.

Min epost är: (hemlig)

Jag har en blogg också:

Erika, detta är vad jag vill säga dig:

Trackback
RSS 2.0