jadå, nu rör hon på sig.

Då har man varit på sin första jobbdag! HUH? tänker ni nu? Hur fan gick det till?
Lugn. Jag känner detsamma.

De ringde mig igår runt 5 och frågade om jag kunde komma imorgon (idag alltså) och prova på. Jag trodde ju spontant att det var en jobbintervju de ville ha mig på. Nejdå, det var till att sätta head-setet på med en gång och börja ringa runt. Och ja, telefonförsäljning är ungefär så vidrigt som jag hade tänkt mig. Nu är det visserligen till företag, men när DE är så otrevliga så vågar jag inte föreställa mig hur de är mot de som ringer till privatpersoner.

NEJ, men som om inte det skulle vara nog så efter att jag slutat så fick jag ytterligare två samtal från folk som satt med mitt CV framför sig och vips, så hade jag två jobbintervjuer nästa vecka. Det går bra nu.



Postat av: Skinhead Barbiedoll

Jobbade som telefonförsäljare ett tag för ett par år sedan. Det jobbigaste tyckte jag fan inte var dom otrevliga människorna man ringde till utan det ständiga tuuuttuuuttuuut som man hade i öronen.. fan inte så najz jobb iaf men det schtekte ett tag iaf! :D Sen blev jag sjukskriven. Fast det hade inte så mkt med telefonföräljeriet att göra dock ;D

2009-02-20 @ 13:06:54
URL: http://thompikissandtell.blogspot.com

Kommentera mera:

Jag heter:
Glöm mig inte.

Min epost är: (hemlig)

Jag har en blogg också:

Erika, detta är vad jag vill säga dig:

Trackback
RSS 2.0