jag är en gudinna.

Ett annat citat av "Edda" som fick mig att le för mig själv. Hon pratar kortfattat om feminism, fast det egentligen är lite att förolämpa hela det där stycket och sammanfatta det till ett ord sådär. Men jo..

"Så dumt! Som om att diska, använda behå, eller låta en man öppna dörren åt mig vore något som förnedrar mig som kvinna. I själva verket älskar jag när en man öppnar dörren för mig. Etiketten föreskriver att 'hon behöver att jag gör det här, därför att hon är svag', men i mitt inre står det i stället att 'jag blir behandlad som en gudinna, jag är en drottning'."

Det är så ni ska tänka - ultrafeministerna som nästan nedvärderar sig som kvinna mer än någon man gör. Det ska kunna vara jämlikt utan att vi ska behöva eliminera det kvinnliga.


Postat av: Kärlekens Land(o)

Mycket bra sagt.



Att det bör vara jämlikt är en grundsats, inte en riktlinje.



Om vi killar o män önskar behandla er som gudinnor, som drottningar, som prinsessor, varhän ni får långt mycket mer än bara hälften - kanske rent ut sagt allt - så bör ni inte tacka nej till det, utan beglädjas utav er gudinneliga status, och njuta av den.



Det är vad ni är värda iaf,

allt, vi någonsin kan ge er.

2011-02-08 @ 22:31:07
URL: http://landosteve.blogspot.com

Kommentera mera:

Jag heter:
Glöm mig inte.

Min epost är: (hemlig)

Jag har en blogg också:

Erika, detta är vad jag vill säga dig:

Trackback
RSS 2.0