hejdå 2009.

Imorgon är det ett nytt år minsann! Tänkte avsluta detta år med att göra pannkakor och sen supa skallen av mig fast pannkakor har jag redan gjort och jag kan inte begripa att jag verkligen skrev att jag ska supa skallen av mig, rätt töntigt. Ska sippa lite gin n tonic och lite champagne ska jag, sippa lite bara och sen ut och dansa så att fötterna trillar av mig. Fast det är inte förrän nästa år jag ska dansa förstås.

2009, tänkte försöka sammanfatta det på något vis. Har nog varit mitt livs värsta och bästa år. Har gått igenom kris efter kris. Varit arbetslös, ångesten i det, och bott hemma till att få jobb och lägenhet. Så har jag blivit av med jobb och lägenhet för att sen köpa lägenhet och få ett bättre jobb. Jag har blivit singel och genomgått det fruktansvärda och det fina i det. Jag har varit på 3 fantastiska festivaler. Jag har varit på otaligt många lyckade fester och lika många som slutat i skrik och panik. Jag har träffat människor som kommit att bli mina närmsta vänner och jag har förlorat andra. Det är året då jag slutade vara tonåring men nog har betett mig mer som tonåring än jag gjort de senaste 7 åren samtidigt som jag vill säga att jag har blivit vuxen iår. Samtidigt som jag kan säga att 2009 har varit det mest förvirrade år i mitt liv så kan jag säga att jag hittat mig själv mer än någonsin. Och 2010 blir året jag tar tag i det jag lärt mig så att säga.

Januari:

Vi började året hemma hos mig i Tomelilla med middag och champagne, väldigt angenäm kväll och jag hade långt lockigt hår. Firade gjorde jag med nya och gamla vänner, hade precis blivit medlem i "schpaaland" som egentligen bestod av de som jag umgåtts med en längre tid utan att "vi" hade något namn men även två nya fantastiska kvinnor vid namn Anna och Linnea som jag numera inte känner att jag vill klara mig utan.
I Januari sökte jag annars 1000 jobb och satt mest hemma med ångest eller i en lägenhet på Värnhem utan ångest.


I Februari färgade jag håret nästan svart av misstag och satt mig i vårt badkar och tog 100 bilder för jag trodde att det var obligatoriskt som emosvartis. I övrigt är februari månaden som jag blev singel och glömde bort detta med hjälp av för mycket fester och fortsatt arbetslöshet. Mitt hår var alltså ganska passande.


I Mars var jag på Tingvalla och såg Timbuktu samt trillade i mitt oerhört varma potatismos vilket ledde till det här fina märket. Jag såg The Hives på KB och i övrigt var min arbetssituation oförändrad, bodde fortfarande hemma - vadandes i ångest.


I April var jag och Maria på en liten tripp i Göteborg. Bodde hos CC, shoppade, kikade rundor och åt god mat. Schpaa-folket hade sin första parkfest i Kungsparken och jag spelade golf för första gången på 3 år.

 
Maj! Fick jobb på TGI Friday's och en väldigt rolig tid av mitt liv inleds. Jag lär mig snabbt älska appletinis och alla mina kollegor. I Maj var jag också på Siesta som var otroligt kul det också. Det börjar ordna upp sig så att säga.


Juni var mest jobb jobb jobb vilket inte alls var mig emot, varje jobbkväll och även lediga kvällar slutade med fest som det sig bör när man jobba på restaurang. På midsommar åkte jag och mina schpaaisar till Marias ljuvliga stuga på Jämjö och hade den mest idylliska midsommar som jag någonsin upplevt.

Jo just det! I Juni flyttade jag även till min första lägenhet benägen på värnhem. En trea med inte så goda utsikter men det var ett palats för mig.

Oh, så fyllde jag ju 20 som firades med pompa och ståt och så var det ju student för flera viktiga personer i mitt liv. Juni var ju rätt händelserikt det.


Juli var årets festmånad, den också. Vi åkte till Hultsfred en vecka för att sen spendera en vecka i Emmaboda också. Jag tappade min plånbok som blev lämnad hos polisen i Kalmar med alla pengar kvar, jag började tro på mänskligheten igen. Jag köpte också min första mobil. Eller inte min första mobil ju men som jag betalade för mina egna pengar och den fungerar fortfarande!


Plötsligt blev det augusti och jag fick en sambo. Qu flyttade in och det var det bästa som kunde hända mig. Dock var det också månaden som vi fick reda på att vi inte skulle kunna bo kvar där och jag slutade på Fridays så vi kan väl säga att det var en ganska fruktansvärd månad. Vi hade dock Malmöfestivalen då också ju och det var inte så tokigt. Annars mest ångest ja.


I September fick jag jobb på Zara så min jobbångest var inte långvarig. Började dock inte förrän lite senare för det tar ju lite tid i Danmark ni vet. Annars var det mest Inkonst och dubstep för hela slanten. Led också av en helt fantastiskt stark höstdepression, fast det behöver vi inte gå in på närmare. Tänkte bara nämna det. Jag var också på Fridays personalfest trots att jag inte jobbade där längre och hade familjegolf. Fint.


I Oktober började jag äntligen jobba på Zara på Fields och det var bättre än jag vågat tänka mig. Det blev Halloween och jag var utklädd till ett ruskigt fult spöke. Jag köpte en lägenhet och så, i övrigt en ganska lugn månad sådär i händelseväg men i mitt huvud var det fullständig kaos.


I mitten av November flyttade jag till min alldeles egna lägenhet vid Nobel och bort från ångest-Värnhem. Vi såg på Mew i Köpenhamn och jag jobbade på. November är en av de viktigaste månaderna i mitt liv för jag lärde mig att jag fixade att vara ensam och jag accepterade mig själv på ett plan som jag aldrig blivit accepterad av mig själv. Det går inte att skriva i ord hur mycket den här månaden betytt för mig, är nog på tok för personligt för att skriva i ord ändå. Jag åt också helt sinnessjukt många clementiner.

Och så har vi kommit till December och det har tagit mig en timme att sammanfatta ett helt år. Hade tänkt ta en helt ny bild som skulle sammanfatta hur jag ser ut nu men jag ser ju ut som att jag blivit släpad efter en lastbil så det kommer inte på frågan. Dessutom börjar jag få riktigt bråttom nu. Ska snart iväg till Anna nu och göra mig iordning, sen blir det fest.

För att avsluta så vill jag be om förlåtelse till de som jag gjort illa och skål till de som fortfarande tycker att jag är bra! Nu börjar vi om på ny kula, sa spådamen.

heheh.



Kommentera mera:

Jag heter:
Glöm mig inte.

Min epost är: (hemlig)

Jag har en blogg också:

Erika, detta är vad jag vill säga dig:

Trackback
RSS 2.0