fullständig uppdate från Göteborgstrippen!

Då har vi kommit hem från en underbar weekendbeginner i Göteborg. FY bubblan vad bra vi haft det. Så bra att jag inte alls haft lust att blogga utan det har helt enkelt fått vänta. Men nu tycker jag allt att det får vara dags!

Så jag bjuder på ett sjumilalångt inlägg där jag sammanfattar hela skiten!
Hoppas att ni hänger med!

MÅNDAG: Tågfärden var som jag misstänkte väldigt mysig med Slumdog Millionaire (lika bra andra gången) och mycket riktigt så höll magen på att sprängas av allt naturgodis- och vindruvskrängande.


I Kungsbacka fick man stå och känna sig vilsen och snygg en stund innan CC slutade.



Här har vi honom! Mannen, myten, legenden!


Fast vi kände ändå inte att man kunde sitta inne hela första kvällen, så efter god mat och uppiffning så satte vi oss på pendeln mot Göteborg.


Vi placerade oss på Pustervik som såg ut som ett riktigt vänsterställe. Alla gick omkring med pingisrack då det var pingisklubb så jag och Maria kände oss allt lite utanför. Så vi snodde åt oss ett pingisrack som låg på bordet och plötsligt hade vi skaffat oss lite ovänner.

Men ingen skada skedd. Tog sista tåget hem till CC och slumrade gott i hans enorma, ljuvliga säng.

______________

TISDAG: Efter mycket sömn satte vi oss på pendeln igen och traskade till Arkaden för här skulle det shoppas. Men först brunch! Grillad ciabatta med pesto, fetaost och soltorkade tomater, gott kaffe och en fruktsallad för 30 kronor. Det fick vi unna oss. Men den var inte så värst god, den där fruktsalladen, så frågan är om det var värt det?




Mätta och belåtna tog vi oss an ett par timmars klädprovning och pengaspenderande på Top Shop och Beyond Retro. Två affärer som Malmö skandalöst nog inte har. OJ så mycket fiiint!



Sen lite paus och fika på ett urmysigt ställe.


Helt plötsligt började klockan närma sig sex och våra fötter var så ömma att jag misstänkte att de snart skulle falla av. Så vi åkte tillbaka och köpte sushi. Sen väntade en lugn kväll i Kungsbacka med chips, popcorn och Valkyria.
_________

ONSDAG: Morgonen började med färska bullar och en långdragen frukost i Kungsbacka innan vi tog oss till staden igen. Eftersom att vi spenderat på tok för mycket pengar dagen innan så bestämde vi oss för att vara bättre människor idag. Så vi åkte till Sjöfartsmuseet och kultiverade oss.



Oj, så kultiverad man kan se ut. (Jag då. Alltså inte krabban)

Fast det var faktiskt ganska tråkigt - förutom fiskarna och det. Så vi bestämde oss för att det var dags för lunch. Ekonomiska som vi nu bestämt oss för att bli så hade vi brett några av frukostbullarna och tagit med. Dessa avnjuts som bäst vid en kanal mitt i smeten.



Plötsligt började klockan närma sig fyra och snart var det dags för träff med modellargentur för Mackaronen.


När det var klart åkte vi hem och lagade mat till vår man som slitit hårt på jobbet hela dagen. Sen var det bara att börja peppa inför en kväll på Avenyn som blev fullproppad med nytt folk, gratis drinkar och avslutades med efterfest hos några goa göbbar som bjöd på tortillas med alldeles för salta ägg och någon majsröra. Märkligt. Sen 04.50-tåget hem där vi hoppade lite på CC för att sen somna sött.




På grund av min apsnygga nya baddräkt/body så fann jag det nödvändigt att jag skulle ta av mig jacka och tröja vid centralen, mitt i natten, så att Maria kunde ta några foton. Detta är ett av många och jag ser lika prostituerad ut på alla andra.


Lika nödvändigt fann jag det att jag skulle spexa runt i Kungsbacka tidigt på morgonen. Vi gick och sjöng Håkan Hellström högt för "det är faktiskt helt okej att göra det när man är i Göteborg". Ramlar sjöng vi på, och mycket riktigt ramlade jag pladask kort efter att detta foto togs. Det är något speciellt med uppskrapade ben.


____________

TORSDAG: Hemfärdsdag, extrem bakfylledag och dagen som i dagen. Det hela kändes ganska sorgligt.




Men i Malmö sken solen och träden blommade och jag kände att jag nog älskar den staden mest i alla fall.

Postat av: maria

världens bästa resa!!!

(gud vad jag skrattade åt cc, mannen myten legenden. hiho) puss på digi

2009-04-24 @ 14:34:18
URL: http://mariao.blogg.se/

Kommentera mera:

Jag heter:
Glöm mig inte.

Min epost är: (hemlig)

Jag har en blogg också:

Erika, detta är vad jag vill säga dig:

Trackback
RSS 2.0