K står för kärlek.

Kommer ni ihåg som man höll när man var yngre, det här med brunnar. Aldrig trampa på A-brunnar och maniskt söka efter alla K- och V-brunnar. A var ju förfärligt för då kunde man bli Arbetslös och Alkoholist,  få Anorexi och vara med om Avbruten kärlek. K var Kärlek och Kompisar och V var väl Vänner antar jag. Minns inte så noga.

Jag har faktiskt haft ganska stora problem med det. Det blev en tvångstanke och handlade inte så mycket om kärlek och vänner utan mer olycka och tur. Jag kände ofta att jag behövde stå kvar och trampa på någon brunn ett längre tag tills jag kände att det var okej att gå vidare vilket, om jag hade en dålig dag, bland annat ledde till missade bussar till skolan och liknande. Dessutom fick jag en fruktansvärd ångest om jag mot förmodan skulle råka trampa på en A-brunn och tyckte det var jobbigt om man körde över brunnar som jag inte visste vad det stod på. Lade ner mycket tankeverksamhet på sånt nonsens.

Det roligaste egentligen är att jag fortfarande håller på med sånt mer eller mindre. Insåg det idag, när jag skulle gå hem från stationen och gick mot en brunn, precis när jag skulle ta klivet på brunnen så stannade jag lite panikslaget upp men hann inte stoppa mig helt innan jag satte ner foten. "PIUH, TUR!" tänkte jag när jag såg att det var en K-brunn. Vilken jävla tur va? Tänk så hade jag blivit Arbetslös annars....


E står såklart för Eurika ju och såna är det ingen fara att trampa på.


Kommentera mera:

Jag heter:
Glöm mig inte.

Min epost är: (hemlig)

Jag har en blogg också:

Erika, detta är vad jag vill säga dig:

Trackback
RSS 2.0