jag tar aldrig dit mina indianskor.

Om man lämnat in skor hos en skomakare, en skomakare som är ytterst konstig till sättet, och hämtar sina skor en vecka försent - Ska man då lita på att de är kvar? Jag känner mig lite orolig då jag inte hämtat dem än när jag skulle hämta dem förra tisdagen. Nu menar jag en sån skomakare som kallar mig "duktig flicka" när jag svarade nej på hans fråga om jag skulle lämna in indianskor. En sån där som man oftast inte fattar ett ord av vad han säger, bara mummel, och som skriver sådär som man låtsasskrev när man var liten. Ingen logik alls.

Jag gjorde i alla fall det, skrev en himla massa krumelurer efter varandra och täckte flera A4-papper med mitt kladd. Vet inte varför, kanske för att jag inte kunde skriva alls, kanske för att jag inte kunde skriva så snabbt så jag fick låtsas att jag kunde det ibland för att inte känna mig dålig. Jag visste uppenbarligen inte själv för jag minns att jag en gång gick fram till min mamma med dessa mängder nedklottrade papper och frågade henne om det ändå inte var detta som var Engelska. Det var det alltså inte.

Bara en liten söt anekdot.



Det är hur som haver bäst att jag åker in till storstan imorgon och hämtar mina nyklackade skor.
Om de är kvar, vill säga.



Kommentera mera:

Jag heter:
Glöm mig inte.

Min epost är: (hemlig)

Jag har en blogg också:

Erika, detta är vad jag vill säga dig:

Trackback
RSS 2.0