faceplant.

Jag hade ju förväntat mig fint väder hela veckan och 20 grader varmt för det sa Metro i lördags. Men tji fick jag! Det är riktigt skitväder idag och det regnade på mig när jag cyklade hem från jobbet. Cyklade hem från jobbet... Tänk att det trodde jag inte för ett par månader sen, att jag någonsin skulle få gör det igen.

03.56 imorse vaknade jag av spöregn och något som satt bredvid mig och gjorde ljud ifrån sig. Jag blev först ganska rädd och tänkte konstiga saker om mördare. Sen blev jag helt förskräckt när jag insåg att det inte alls var någon mördare utan det var en katt som höll till precis vid mitt huvud och var i full färd med att försöka tömma sin magsäck på mig. FY FAN VAD LÖMSKT! NÄR JAG SOV! Jag puttade bort honom med all kraft jag hade så han flög ner på golvet. Men där kunde han ju inte heller spy, tänkte jag för mitt golv är fullständigt täckt av kläder. Så jag tar honom i nackskinnet och bär ut honom i hallen, öppnar dörren och hivar ut honom.

Faran var över. Men inte helt, för precis bredvid min huvudkudde hade han ändå lyckats få upp en liten minipizza. Vi kan säga panpizza? Jag kände mig helt förstörd. Orkade inte ens göra något åt det utan torkade bara lite och lade en annan kudde över för att sen sova på andra sidan sängen.

På morgonen trodde jag att jag hade drömt. Men nej, fläcken fanns där än. Eller rättare sagt: Finns.


Det är därför jag ska spendera resten av dagen åt att städa för det går inte att ha hela golvet fullt med kläder och sängen täckt av kattspya. Jag tycker faktiskt att det börjar bli lite väl grisigt.


Kommentera mera:

Jag heter:
Glöm mig inte.

Min epost är: (hemlig)

Jag har en blogg också:

Erika, detta är vad jag vill säga dig:

Trackback
RSS 2.0