little miss plucky.

Denna dag började inte alls så bra som den kunnat göra. Den började med att pappa stod och glodde argt på mig och sa att nu fick jag minsann gå upp. Jag tittade på klockan och fann att den var halv nio, tittade på pappa och fann att han inte skojade. Här följer konversationen:

P - Gå upp.
E - Men pappa, jag kunde inte sova igår...
P - Ja men jag tänker inte låta dig ligga här och sova bort hela dagen.
E - Men klockan är halv nio..
P - Det spelar ingen roll, du ska inte ligga och sova till elva.
E - Men jag har sovit jättedåligt hela helgen och det är måndag.
P - Du har vänt dygnet!
E - Jag fattar verkligen inte varför du är så hård mot mig...
P- Jag tänker inte acceptera att du ligger här och sover till elva, går upp och äter frukost och sen sätter dig och spela sims hela dagen. Då får vi gå ner och sätta dig på arbetsförmedligen istället så det blir fart på dig.

Sen marsherade pappa ut.
Jag satt kvar där i sängen med munnen öppen och tänkte "jag spelar inte sims hela dagen" men sen insåg jag vad min fader precis gjort. Han hotade med ARBETSFÖRMEDLIGEN! Fattar han hur B det är?! Det låter ju som en replik ur en skitdålig såpopera och dessutom låter det som att jag slackat hemma i flera månader och inte som att jag kom hem för tio dagar sen. Jag kunde inte helt ta honom på allvar men gick i alla fall upp och bäddade sängen. Sen gick jag för att göra mig en latte men vad händer då?
Ni vet sådär när man verkligen sett fram emot att sitta vid frukostbordet och äta frukost och precis när man är klar med latten så inser man.. Jag behöver verkligen gå på toa. Man överväger ett tag att verkligen strunta i det behovet och dricka latten i lugn och ro men kommer snart underfund med att det inte är ett alternativ. Vad gör man? Man vill ju inte ta med latten på toa, det är konstigt. Och man vill inte låta den kallna. Fan vilken skitmorgon.

Jag tänker inte avslöja vilket beslut jag tog. För vad jag ska göra nu är att jag ska äta frukost och sen ska jag gå in på mitt rum, starta datorn endast för att lyssna på musik och inte spela sims (vilket jag inte gjort JÄTTEmycket), sätta igång Belle & Sebastian och tippa runt på mitt golv och dansandes städa ur min garderob. ... They are hypocrites so fuck them too!



:* /Erika

Postat av: maria

men hallå!! du har faktiskt bara varit hemma lite mer än en vecka och har absolut alla anledningar för att sitta hemma och ta det lugnt och göra onödiga saker en hel dag! och dessutom. BELLE AND SEBASTIAN. jag älskar dom och kom ihåg att vi bestämde att det var vårt gemensamma band!! och puss. vi kanske kan ses imorgon och tvinga folk att rösta på mig som lucia?

2008-11-24 @ 10:41:26
URL: http://mariao.blogg.se/
Postat av: sandra

mitt råd är att ta det lungt så länge du kan. framtiden kommer vare sig man vill eller inte, men passa på att verkligen göra ingenting ett tag!

2008-11-24 @ 16:31:10
URL: http://blogg.ystadsallehanda.se/sandraberg/
Postat av: Erika.

Det var mitt förslag också men pappa tyckte helt enkelt lite annorlunda. Och ni vet hur det är. Så länge man bor hemma så måste man lyda!

2008-11-24 @ 16:35:27
URL: http://eurika.blogg.se/
Postat av: Julia

jag gör samma misstag som dig varenda morgon.. värmer vad det nu är jag brukar dricka, te, oboy, whatever, och SEN! "ops kissig...."

2008-11-24 @ 22:58:00
URL: http://yeahsurprise.blogg.se/

Kommentera mera:

Jag heter:
Glöm mig inte.

Min epost är: (hemlig)

Jag har en blogg också:

Erika, detta är vad jag vill säga dig:

Trackback
RSS 2.0