sverige är våldtaget.

Jag fattar inte varför ska det vara så smutskastat att vara lite konservativ? Det har inte med jämställdhet att göra, huruvida lucian ska vara kvinna eller man. Det är att våldta den svenska traditionen.


När mikael persbrandt var lucia var det i alla fall INTE särkilt vackert.

Fan vad besviken jag hade blivit om Tomten slutade ha skägg eller om Staffan Stalledräng blev Stella Stallepiga. Sen är ju "pepparkaksgubbar" ett fruktansvärt begrepp. Vi måste ändra om i låten så att det blir pepparkaksgummor, i alla fall ibland. Sen är det ju rasistiskt att de sjunger "så bruna, så bruna vi äro alla tre". Usch. Ljusbärarinnan. Ljusbäraren. Nej jag spottar på er som tycker annorlunda. Jag tänker inte respektera er åsikt över huvudtaget.

Jag är mycket för jämställdhet. Lika lön åt alla och alla är av lika värde. Men detta är ju #¤()&%¤(=#".

Bananas.

Postat av: Sara

äh, jag tycker inte det är så farligt. det var trots allt bara män som var lucior när traditionen tog fart från första början, så det är verkligen inte taget från ingenstans. jag hade älskat ett tåg med jöback som lucia

2008-12-14 @ 14:28:08
URL: http://aaua.blogg.se/
Postat av: Eurika.

jaa, det skulle vara jöback isåfall.;D

2008-12-14 @ 14:46:02
URL: http://eurika.blogg.se/
Postat av: Frida

så sant så sant, det har ingenting med jämnställdhet att göra. grabbarna känner att dom måste ha någonting att komma med, men att kvinnor får sämre löner är kanske viktigare att prioritera än om män ska få några fjuttiga ljus på skallen eller inte.

2008-12-14 @ 18:38:29
URL: http://fridaengquistbolander.blogg.se/
Postat av: Anonym

visst är det fint med tjejer som lucior, det är ju så traditionen är och jag håller med, en kvinnlig lucia är vackrare trots allt. Men det är lite roligt om det är en kille som är lucia, bara för att det ska vara lite annorlunda och inte så himla seriöst.

2008-12-14 @ 20:31:36
URL: http://femnyanser.blogg.se/

Kommentera mera:

Jag heter:
Glöm mig inte.

Min epost är: (hemlig)

Jag har en blogg också:

Erika, detta är vad jag vill säga dig:

Trackback
RSS 2.0