spring inte med sax.

Nej, det var inte jag som kom på det med att alla dog. ingen dog faktiskt. vad jag vet. förlåt för att jag ljög.

Men det var inte det jag tänkte berätta. Jag tänkte berätta att jag är lite förbannad.
Jag skulle sy upp en klänning som jag ska ha på mig på nyår och för att göra det fint så måste man klippa i tyget. Så tog jag husets bästa sax för att det skulle bli bra klippning men kände ändå att den kunde slipas till lite. Så jag tog knivslipen och slipade för glatta livet. Men vad händer? Den blir sjukt slö. Man kan inte ens skada någon med den, än mindre klippa i tyg.

Det bästa är dock att nu får man springa runt med saxen så mycket man vill. Man kan hålla i den som man vill också = i handtaget och inte i skaftet. Barndomsdröm besannad. Undrar hur den reglen uppfanns, att man måste hålla saxen i skaftet och inte springa. Jag tänker mig att det är någon som sprungit med sax, för länge sedan, och glömt att stanna när han mötte någon så personen han mötte blev stabad och dog på momangen. Ett barn också. Fy vad sorgligt det var. Nu fattar ni varför ni inte ska springa med sax.


Kommentera mera:

Jag heter:
Glöm mig inte.

Min epost är: (hemlig)

Jag har en blogg också:

Erika, detta är vad jag vill säga dig:

Trackback
RSS 2.0