R.I.P. bävern.

Igår på debaser så sprang jag på en död bäver.

Nej, det gjorde jag inte men jag sprang på en tjej som hade en pälsmössa på sig. Jag stannade till och frågade om det var äkta päls. Så sa killen bredvid, som verkade vara ägare till mössan, stolt "japp, bäver. Det är bäver." Då frågade jag varför i helvete hon hade en död bäver på huvudet. Sen skrattade vi gott åt det i ett par sekunder innan jag glodde skitargt på dem och gick därifrån.

Direkt efter tänkte jag att det kanske var lite töntigt beteende och ångrade lite att jag bara glott skit sådär som en barnunge. Så jag gick tillbaka till stället den döda bävern stod och förklarade för dem varför jag reagerade som jag gjorde. Att det inte handlade om DEN döda bävern, att ja, jag vet att den redan är död så det spelar inte så stor roll med just den mössan. Men att problemet är att när man går och har på sig den döda bävern och ser bra ut (tjejen såg i övrigt ganska bra ut) så kommer andra också vilja ha bäver på huvudet och vips så är det mer än EN död bäver utan bävrar måste dödas i mängder för att vi ska kunna ha dem på huvudet. De förstod och höll med och jag avslutade med att informera om hur ful den faktiskt var. Moget av mig. Men det bästa var att han inte hade mössan på sig resten av kvällen. Den förblev i hans hand. Jag lyckades. Det kändes fan bättre än någon fylla. Att få två att fatta hur vidrigt det är att ha päls på sig. Fan vad bra det känns i magen.


Postat av: Anonym

hon på bilden ser CP ut.

2008-12-19 @ 21:01:19
Postat av: gagga

hon på bilden ser CP ut.

2008-12-19 @ 21:01:33

Kommentera mera:

Jag heter:
Glöm mig inte.

Min epost är: (hemlig)

Jag har en blogg också:

Erika, detta är vad jag vill säga dig:

Trackback
RSS 2.0