arbetslös och meningslös.

Det är inte lätt. Det där med måndagar. När man är arbetslös.

Det finns ingen dag på veckan då jag känner mig mer värdelös än jag gör på måndagar. Det är ju efter helgen, alla andra har satt igång med sina jävligt meningsfulla liv med jobb och skola. Medans jag fortsätter i samma spår och vaknar kvart i elva efter återkommande väckningsförsök av pappa. Hade inte ens tänkt att gå upp då så världelös jag kände mig men tyrannen hotade med att nästa gång kommer han med en spann vatten. Jag tyckte det lät som allvar i hans röst så jag gick upp. Hade hatat om det blev blött överallt.

Idag har jag klätt på mig! Vilket inte är så illa pinkat med tanke på att jag ägnade hela gårdagen i pyjamas.. (silkespyjamas, skönare än allt annat i hela världen, typ) Jag tänkte att jag måste i alla fall klä på mig på vardagarna, så det blir skillnad. Kändes faktiskt mycket bättre efter det. Tog till och med på mig en snygg skarf och klänning för att se meningsfull ut. Om jag går ut och handlar nu så tänker jag gå stressat så att folk tror att jag är jävligt effektiv som går och handlar på lunchen. Kanske till och med ska duscha innan!

Sen ska jag sy upp klänning, kanske, eller redigera kort.. eller nåt. sims?

Postat av: N

Hatar att va arbetslös, kan livet kännas mer värdelöst?

2008-12-16 @ 16:21:51
URL: http://www.joinmydance.blogspot.com

Kommentera mera:

Jag heter:
Glöm mig inte.

Min epost är: (hemlig)

Jag har en blogg också:

Erika, detta är vad jag vill säga dig:

Trackback
RSS 2.0