självkänsla är inget som kommer på posten.

Det är ingen hemlighet att jag läser Blondinbellas blogg och i princip är besatt av den. Ingen jag har pratat med om det förstår varför eller vad det är för fel på mig men just detta inlägget är en förklaring till varför jag tycker så mycket om den! Har du dålig självkänsla så bara läs detta inlägget för det är ju såhär man ska tänka!

Klicka här! 

Hon skriver om något jag funderat på så mycket, varför vissa lyckas och andra inte gör det. Jag tror ärligt talat att detta koncept kan jämna ut precis alla olikheter i arbetslivet vad gäller män och kvinnor. Om alla kvinnor hade tänkt såhär så kommer det om ett par år inte sitta en enda man i chefsposition. Inte för att män är dåliga, det är inte alls det jag säger. Bara det att de inte hade haft en chans så starka vi hade varit. Tyvärr pojkar.

Utdrag ur inlägget:

"1. Bli din bästa vän.
2. Hitta kraften i magen som säger att du kan bara du vill
3. Fundera på vad som skulle göra dig lycklig
4. Leta inspiration (bloggar, böcker, människor, citat, bilder)
5. Jobba med din målbildning och se dig själv klara av det i huvudet.
6. Stäng allt det negativa ute och fokusera på dig själv!

Framgångsreceptet sitter inte i ens efternamn, klädstorlek eller saldot på kontot. Utan i huvudet."

Så sant!

Förresten, kan inte alla som läser det här skriva något som de älskar med sig själva i kommentarsfältet? Gärna anonymt om du tycker att det känns dumt. Jag hade bara tyckt att det var så roligt att läsa.


Postat av: Anonym

När man tänker på alla positiva sidor man har, så låter allting så cheesy och inte alls unikt. Jag tycker iaf att jag har en bra förmåga att göra nära och kära glada, utan att förvänta mig något tillbaka. Jag är en sån som minns smågrejer som folk har sagt och sen överraskar de med kreativa och personliga gåvor eller handlingar. Göra det där lilla extra när man inte behöver det, när andra minst anar det, det gör de verkligen glada. Det älskar jag med mig själv, drivkraften att göra de jag älskar lyckliga.

2010-10-06 @ 12:46:12
Postat av: sandra

jag är också lite besatt av hennes blogg! och det härliga är att jag inte "skäms" för det längre. för det har ju varit lite småpinsamt att säga högt att man läser hennes blogg, speciellt i vårt umgänge kanske. det bästa med hennes blogg är att hon tar upp så egentligen självklara saker när det gäller självkänsla, men det behöver tas upp. det är hennes läsarantal ett starkt bevis på.



något jag älskar med mig själv är att jag verkligen kan prestera och leverera när jag verkligen vill, den enda som i princip sätter käppar för mig är jag själv. det är både en fantastisk och skrämmande tanke.



bra inlägg!

2010-10-06 @ 12:48:27
URL: http://sandyinwonderland.blogg.se/
Postat av: maria

jag är bra på att se folk. jag vill aldrig se förbi någon.

2010-10-06 @ 12:55:22
URL: http://mariao.blogg.se/
Postat av: Sophie

Jag tror att det ligger en fara i att koppla ihop självkänsla och lycka med prestationer och att man ska "leverera". Då blir man ju olycklig när man inte levererar.? Tror att hemligheten ligger i att känna sig lycklig över att man vågat saker, tagit en risk, gjort något bra för någon annan. Kanske.



Att skämmas för saker skulle inte existera om man bara stod upp för ens åsikter och handlingar från första början och var ärlig mot sig själv och andra vad man tycker, det tror jag iaf.

2010-10-06 @ 13:02:22
Postat av: Storebror S

En lista från en man:

1. Just do it!



Det är jag bra på!

2010-10-06 @ 13:28:42
Postat av: Erika

Sophie, det är du själv som kopplade det jag skrev till att det ska handla om prestationer i jobb/skola. Så länge man har som mål att vara sin egna bästa vän så kan man göra vad som personligen gör att man känner att man uppfyller sig själv. Alla bryr sig inte om jobb och skola...



Jag tror verkligen att du blir olycklig om du inte presterar i det du vill prestera i. Inget snack om saken! Och jag håller med min bror; Just do it!

2010-10-06 @ 13:42:33
URL: http://eurika.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag är stolt över att jag alltid försöker vara så rationell som möjligt. Att jag alltid jobbar för att bli bättre och strävar uppåt; samtidigt som jag ofta kan stanna upp, för att bara njuta av stunden. Jag är stolt över att jag är en person som älskar livet.

2010-10-06 @ 15:47:53
URL: http://aupairminneapolis.blogg.se/
Postat av: sandra

för min del ser jag inte något fel i att blanda ihop självkänsla och att leverera och prestera. har jag en god självkänsla vågar jag att leverera och prestera, göra saker som jag vill lyckas i. det hör lite ihop för mig.

2010-10-06 @ 16:32:51
URL: http://sandyinwonderland

Kommentera mera:

Jag heter:
Glöm mig inte.

Min epost är: (hemlig)

Jag har en blogg också:

Erika, detta är vad jag vill säga dig:

Trackback
RSS 2.0