helgen v.46 / dvalan.

Det är måndag och jag älskar det. Grått väder ute, till min stora belåtenhet då jag inte har någonting alls planerat. Imorgon börjar ny delkurs så det är alltså en sån dag där man inte behöver tänka på något alls. Ingenting som måste göras idag! Underskatta nu inte hur förbaskat nöjd jag är över detta, sitter till och med och smilar förnöjt - sådär så att jag hade blivit irriterad om jag tittat på mig själv. Man stör sig lite när folk är belåtna över att inte göra ett skit, gör man inte?

Bilderna från helgen, lite sådär sporadiskt. Hatar att jag inte vågade ha med mig kameran på Gaga-konserten. Hatar. Så fegt.


Såhär började min lördag. Naaw! Ser ni så sött jag låtsassover?


Låg kvar i sängen till typ ett, för att jag kunde. och för att jag kunde skylla på att jag bondade med katterna, det tar sin lilla tid kan ni tro!


Lukas finner snöret till lampan väldigt roande. Så kul att det inte går att sitta still till en ordentlig bild och han tappar lite fokus på omvärlden. Då går det såhär:

haha, skoj. Buss på'na!



Lördagkvällen var jag fortfarande helt utpumpad efter Gaga så jag orkade inte göra någonting alls, helt slut. Inte så konstigt kanske efter en jobbig start på veckan, tenta på onsdagen och sen världens bästa konsert på fredagen. Så vi körde till Ica Maxi och länsade deras tapasavdelning. Stekt tonfisk, kräftor i vitlök, chili-räkröra, marinerade vitlöksklyftor, vitlöksoliver, marinerad parmesan, vitlöksmarinerade soltorkade tomater, fetaost, brieost, vindruvor och bröd. Till det ett glas vitlöksrödvin!
Näh, skoja bara, men man kunde tro det! Efter det hamnade jag i matkoma.



Så snälla katter vi har, de hamnade i sympatimatkoma strax efter mig, på mig. Så. jävla. gosigt.

På söndagen var vi på namngivningskalas för min brorsdotter. Hon tog fingert i tårtan plus att hon tog ett hallon från den innan hon fick sin bit. Då skrattade alla. Sen när jag gjorde samma sak så sa alla att man inte fick göra så och gav mig stränga blickar. Så fick hon...


Somliga kan vifta på öronen eller gå ner i spagat. Julia kan göra såhär! Riktigt fult.

När vi kom hem lagade Jens en äggröreomelett, som är det nya ordet på en omelett som blev till äggröra istället, på resterna från gårdagen och det smakade ljuvligt. Och vitlök! Sen kollade vi på något som jag knappt minns för jag somnade nästan direkt.

Nu ska jag nog ta och försöka installera sims. Sen har jag att göra fram till jul!

Adjö!


Kommentera mera:

Jag heter:
Glöm mig inte.

Min epost är: (hemlig)

Jag har en blogg också:

Erika, detta är vad jag vill säga dig:

Trackback
RSS 2.0