metaforerar och hittar på egna ord.

Ska aldrig mer bråka med mig själv när jag har en dålig dag. Inte pressa i onödan för att man egentligen inte har något att vara ledsen över. Känner du dig ledsen, så är du det. Är man drama queen så förstorar man gärna upp det (säger inte att jag förstorar eller överdriver. någonsin.) men vad jag aldrig mer ska göra är att bagatellisera mig själv för man måste låta sig själv vara ibland. Och låta det som är bra som alltid kommer ur det dåliga, komma. För det gör det, och lyssna nu, alltid.

Man kan se det som att vi lever en värld där alla har sin egna reality show som man själv spelar huvudrollen, i  vännerna blir co-stars och resten är bara statister. Det är inget fel med det, det bara låter extremt narcissistiskt men mina egna erfarenheter visar att om man sätter alla andra framför sig själv så blir man olycklig och bortglömd. Du måste ta hand om dig själv för annars blir du aldrig något mer än en statist eller biroll. Du får aldrig ha din egna story. Okej, alla drömmer inte om att bli skådespelare men en huvudroll tycker jag att alla borde spela.

Det är inte dagens insikt, detta visste vi redan. Dagens insikt är inte heller någon nyhet men något jag glömt bort alldeles för länge. Jag gillar inte en-mans-shower, tycker att det blir gärna tråkigt och krystat, rent av genant. Det är birollerna som gör filmen.

Pinsamt hur ofta det glöms bort.



Ah okej, går med på att det gick över gränsen för cheezyness där med pussbilderna också. Men det är bara det att... jag är cheezy. Och har väldigt fina vänner.

Förresten så kom jag på ännu en grej som gör att det är nyttigt att se livet som metaforen tidigare, som är desto mindre ostig och som jag inte känner att jag är ensam om att behöva tänka på - Du har bara rätt till huvudrollen i en film, i resten är du bara biroll eller statist. Fast du har en lika viktig roll i den filmen som dina biroller har i din. Bara något man ska tänka på om man ibland glömmer bort att världen inte kretsar kring bara dig. What goes around, comes around.

Hoppas att det går att förstå vad jag menar. Jag är helt utpumpad på tankar för idag.


Kommentera mera:

Jag heter:
Glöm mig inte.

Min epost är: (hemlig)

Jag har en blogg också:

Erika, detta är vad jag vill säga dig:

Trackback
RSS 2.0