krasch och Amaryllis.

Såhär blir det gärna när man har kattungar har jag märkt:



Och det hördes precis lika illa som det ser ut! Om inte värre då jag, som satt och sminkade mig i godan ro, fick en  smärre hjärtattack. Det var Lucy som hade ändrat om lite och jag är rätt nöjd med resultatet! Ser nästan bättre ut såhär tycker jag.

Närå! Lyckligtvis så fick flickebarnet, som tyckte att vasen var ett urmärkt klättermaterial, inte den på sig och tassarna slapp även glasskärvor så det var ingen fara på torpet. Hade ändå känt att det var dags att köpa en ny, likadan vas.

Sagt och gjort! Har spenderat min dag i affärer och har inhandlat det mesta vad heter julklappar och lite fint till hemmet. Plockade upp två Perugina-pizzor på vägen hem och nu sitter vi och har kvalitetstid med varandra framför vars en dator och katt i knäet. Fint!

Såhär blev det nya resultatet förresten!

 

Plastblommor har jag för att det annars blir ännu mer kattressant, fast den sanningsenliga anledningen är att alla mina riktiga blommor vissnar eller så planterar jag uteblommor inomhus (ja, jag har ju rett ut varför min Gardenia inte blommade) men jag menar, vem vill ha gröna fingrar?! Den lille löken till vänster är dock en Amaryllis, en såndär ståtlig julblomma, som jag gett mig på. Har redan felaktigt planterat om den en gång så vi får ju se hur det blir med det.

 

Tjusigt blev det i alla fall.


Postat av: christine

Köp ingen julstjärna (blomma) bara! En arbetskamrats katt blev förgiftad av en sådan och dog. Haha ville jag nästan skriva här men sen kom jag på att det vart nog lite taskigt. Nåja, köp ingen sådan om du vill ha levande katter iaf.

2010-12-06 @ 21:41:52
URL: http://qusans.blogg.se/
Postat av: Erika

JENS HAR KÖPT TVÅ JULSTJÄRNOR! en till var katt.

2010-12-06 @ 23:24:31
URL: http://eurika.blogg.se/
Postat av: Petrit Gashi

Det känner jag igen från och själv ha katt! :)

2010-12-07 @ 10:55:28
URL: http://onlygashi.blogg.se/

Kommentera mera:

Jag heter:
Glöm mig inte.

Min epost är: (hemlig)

Jag har en blogg också:

Erika, detta är vad jag vill säga dig:

Trackback
RSS 2.0