valborgsmässoafton.

Tydligen så är det valborg idag, vilket jag egentligen visste men som jag gjort precis allt jag kan för att ignorera då jag ska jobba hela helgen så att jag tillslut glömde det lite. Och även nu när jag kommer ihåg det så kan jag i ärlighetens namn säga att jag inte kunde bry mig mindre. Det hade verkligen varit en sak om solen sken och plusgraderna hade busat sig upp tio grader till men så är ju inte alls fallet. Istället fnyser jag "HA" till alla dårar som sitter i Lund och super skallen av sig. NI KAN INTE HA KUL! Lite som Roskilde -07 när jag kom hem och berättade om hur ball det varit och man knappt tänkt på regnet för det var sånt jävla drag men i själva verket spenderade jag mest tid i tältet, lätt apatisk, var knappt på någon konsert och det var lera på varenda öl så att man var tvungen att dricka lera typ. Så är det säkert där också.

I själva verket är jag GLAD över att jag ska jobba imorgon och inte kan festa idag. Dricka lera! Nej vet-du-vad, inte direkt civiliserat och så har dom det i Lund. Där är det studenterna som dominerar. Inga vanliga lagar gäller utan det är cheerleaders och fotbollsdårar. Studentkorridorer, nördar som blir mobbade, öl på fat, plastmuggar, streaking och helt osannolika kvantiteter av pippande med fullständig avsaknad av kvalitet. Som djur. Här går man inte som vanliga människor utan här går alla the walk of shame, ständigt påväg bort från ett inte helt genomtänkt ligg.

Nä, där kan man tycka att jag snöade iväg lite men helt ärligt så tål jag inte lundastudenter, de är så jävla.. entusiastiska. Jag står inte ut med det.

Bild tagen från förra året i Lund

Ne, skojaba, snodde den här.



Kommentera mera:

Jag heter:
Glöm mig inte.

Min epost är: (hemlig)

Jag har en blogg också:

Erika, detta är vad jag vill säga dig:

Trackback
RSS 2.0