kanelbullar ska det vara.

I söndags var det kanelbullens dag och till mitt stora förtret så jobbade jag och hade inte ens tid för en liten bulle. Detta har ju grämt mig sen dess, i två dagar har jag mått skit. Jag kände att det var dags att göra något åt det, nu när jag hade tid över i mitt busybusy-life, så jag tog virginiteten av mitt blå och röda förkläde och satte igång med ett rejält bak!

Hade ju kunnat lägga ut recept och sånt men allt du behöver göra är att ha gått på hemkunskapslektionerna i åttan så fattar du hur man gör. Det är ganska basic vill säga! Dock så har jag lite tips på vägen:

1. Se glad ut när du bakar! Du har ju ditt nya förkläde på dig!
(Som förövrigt inte alls täcker så bra som det borde, risken är fortfarande stor att du får deg på ärmarna. Lite besviken är jag)



2. Knåda inte med händerna allt för tidigt!


3. Ät inte degen! Du kommer att rapa jäst sen.



4. Glöm för i helvete inte första satsen i ugnen! Ingen gillar en svarting.

Sen äter du två, lägger majoriteten av dem i frysen och tar med resten till jobbet för att komma på god fot med dina nya kollegor. Who's sitting alone on lunch break now, HUH?


Kommentera mera:

Jag heter:
Glöm mig inte.

Min epost är: (hemlig)

Jag har en blogg också:

Erika, detta är vad jag vill säga dig:

Trackback
RSS 2.0