tisdag eller torsdag.

Då var det tisdag fast det känns som torsdag vilket gör att jag glömmer vilken dag det är med jämna mellanrum och peppar inför helgen med full kraft. Kan mycket väl bero på att jag började min förra helg på onsdagen och avslutade den på fredagen då jag skulle jobba tidigt på söndagmorgon. Känns dock skönt att ha kommit in i lite normalare rutiner och inte sitta uppe hela natten. Igår gick jag och lade mig vid tolv och satte klockan på åtta. Det struntade jag dock i imorse och gick inte upp förrän vid elva så jag har sovit ut som aldrig förr.

Sen har dagen än så länge gått åt att sitta och söka utbildningar och klicka runt på ord på nationalencyklopedin samt dricka kaffe. Ja, det låter ganska tråkigt men jag finner större mening med det än att titta på tv. Bara tråkigt att jag har så dåligt minne och inte kommer ihåg ordens betydelse. Har slått upp ordet cynisk tre gånger för jag glömt vad det betyder vilket är rätt ironiskt med tanke på vad jag är för en.

Klickar runt på aftonbladet och läser att vänstern vill höja skatterna, blir lite ledsen över att Sverige tycks vilja att vi ska färgas rött nästa år men glad när jag tänker på att jag jobbar i Danmark och kan spotta på det hela. Det finns ju inte så mycket man kan göra åt det mer än att komma ihåg att rösta.


Kommentera mera:

Jag heter:
Glöm mig inte.

Min epost är: (hemlig)

Jag har en blogg också:

Erika, detta är vad jag vill säga dig:

Trackback
RSS 2.0