idag gick jag upp klockan sju och jag kan inte komma ihåg sist jag gjorde det sist.

Så, hur gick det nu då med andra jobbdagen? Vet inte om jag nämnde innan om hur jag misslyckades med biljettköpet i fredags och köpte först endast returbiljett och fick betala för två "hela" biljetter istället. Trodde inte att man kunde misslyckas värre men visst kunde man det!

Idag gick i alla fall tåget i tid och konduktören var på ett sprudlande humör när han hälsade alla "OERHÖRT välkomna ombord på tåget denna STRÅLANDE dag med skinande sol", jag kände mig exakt så välkommen och var på nästan lika gott humör som han var. Tills han kom och skulle se min biljett och då följde följande konversation:

Konduktör - Men lilla vän du har ju köpt första klass
Jag - Nää jag har köpt tur/retur
Konduktör - Nej. Och barn, hur gammal är du?
Jag - 20 men.. men vadå? Jag tryckte vuxen. och tur/retur!
Konduktör - Nej det gjorde du verkligen inte men första klass är där borta så då får du sätta dig där om du nu köpt biljett. (och sen skrockade han lite högt)
Jag - Men nu har jag ingen biljett hem? Detta blev ju knasigt.
Konduktör - (skrockade igen) nää då får du köpa ny! Gå nu och sätt dig i första klass och köp rätt sen!

Jag tror att han tyckte synd om mig. Det gjorde han rätt i. Resten av resan satt jag och försökte tänka riktigt positivt. Jaaa dagens biljettköp kommer kosta dubbelt så mycket som det behövt göra men jag får ändå prova första klass (som verkligen inte alls imponerade mig på något vis, helt meningslöst) och sen får jag lära mig hur jag köper biljett i Danmark! Det funkade inte. Pengarna sved mer och det svider fortfarande blandat med skammen. Dålig jag är!

Jobbet gick förträffligt sen i alla fall!


Kommentera mera:

Jag heter:
Glöm mig inte.

Min epost är: (hemlig)

Jag har en blogg också:

Erika, detta är vad jag vill säga dig:

Trackback
RSS 2.0