den bästa dagen i mitt liv.

Idag, mina vänner är en stor dag. En grande dag. En sån dag som jag kommer att komma ihåg resten av mitt liv och troligtvis ni också.

Idag har värmen i elementen satts igång.

Det var en sån vacker stund. Qu kom inspringandes på rummet och ropade och stojade "värmen är igång! värmen är igång!". Först blev jag lite arg för jag tyckte inte att det var något man skojade om men visst! tyst! är inte det ett porlande ljud av vatten som går igenom ledningarna? Jag tassar försiktigt fram till elementet, väl medveten om att jag riskerar att mina fingrar kommer förvandlas till is om jag känner på det. Försiktigt sträcker jag fram min hand. Och visst! Inte i hela än men visst ÄR det värme. I hörnet av elementet där det porlande ljudet uppstått, där är det visst lite värme, nästan så att det bränns på mina redan köldskadade händer. Och jag log och nickade mot Qu och hon log och nickade tillbaka för vi båda visste. Det är över. Det är äntligen över.


Kommentera mera:

Jag heter:
Glöm mig inte.

Min epost är: (hemlig)

Jag har en blogg också:

Erika, detta är vad jag vill säga dig:

Trackback
RSS 2.0