borta bra men hemma bäst.

Anledningar till att jag tycker om att vara i la mansion de Persón familia:

1. När man vaknar gör man gärna det runt åtta på grund av att en övermysig katt hoppar upp på en och spinner sönder sig själv och mig. Sen har vi klappfest i ca 10 minuter innan jag känner mig redo att gå upp.
2. Det är i princip alltid nykokt kaffe i kannan.
3. Frukosten består inte av ett par fattiga mackor utan det är nyköpta frukostbullar, gott pålägg, ägg och fruktyoghurt. Och kaffe då men den punkten har vi redan varit vid.
4. Tvättmaskinen är stor. Du behöver bara tvätta en gång för allt får plats.
5. INTERNET ÄR SKITSNABBT!
6. När man bytar kanal på TV:n så behöver man inte trycka som en dåre för att det ska byta kanal. Fungerande fjärrkontroll är hur ballt som helst.
7. Det finns alltid något ätbart i kylen eller någon annanstans i köket.
8. Du känner dig älskad, uppskattad och trygg precis hela tiden. Fördelen med att ha flyttat hemifrån och komma hem på besök OCH att ha kommit ur tonåren = Du inser hur mycket din familj älskar dig och vise verca.

Det går ganska snabbt att gå från ett Malmö-vrak till Tomelilla-lugnochtrygg vilket får mig att verkligen fundera över varför jag inte är här oftare. Nu ska jag gå och pussa på min nyvakna syster som härjar i köket.

jag och lillasyster.


Postat av: Moa

aah. Jag vet precis vad du menar <3

2009-10-20 @ 20:49:03
URL: http://mooakarlsson.blogg.se/

Kommentera mera:

Jag heter:
Glöm mig inte.

Min epost är: (hemlig)

Jag har en blogg också:

Erika, detta är vad jag vill säga dig:

Trackback
RSS 2.0