att unna sig del 2/bitterfittan talar.

Jag gick upp.
Jag klädde på mig.
I en sån där gympadräkt från 80-talet och jeans. Fan vad ful den var, borde ta bild på den sen för den var så ful.
Jag städade.
Satte till och med igång en maskin tvätt.

Sen hände det något fint. Jo, en vän ringde och insisterade på att träffa mig och så svår var jag inte utan jag bjöd in henne och värmde två portioner lasagne istället för en och duschade till och med. Sen satt vi och pratade i evigheter om allt till ett glas vin.

Nu har hon gått och jag har inte på mig den fula dräkten längre som dessutom satt lite för tight för att jag skulle må riktigt, riktigt bra. Sitter istället i mjukis och lyssnar på Anna Ternheim och dricker upp resterande av vinflaskan. Börjar faktiskt känna mig lite vimsig i huvudet, känns ganska skönt.

Vad har jag unnat mig idag?
* Sovmorgon till halv fyra.
* Umgänge med en vän och ett glas vin.
* Dricka upp resten av vinet själv sen.

Vad har jag gjort för att förtjäna detta?
* Inget.



Kommentera mera:

Jag heter:
Glöm mig inte.

Min epost är: (hemlig)

Jag har en blogg också:

Erika, detta är vad jag vill säga dig:

Trackback
RSS 2.0